JUST přichází z přírody

Inovace Nahrin: (Ná)sledujeme trendy

Inovace Nahrin: (Ná)sledujeme trendy
13. červenec 2022

Slova jako „nový“ nebo „inovovaný“ patří do základní výbavy marketérů, protože se ví, že pozornost zákazníků je třeba tu a tam osvěžit.

I zákazníci v přímém prodeji to mají rádi. Ale část z nich vnímá inovace poněkud s obavami – jsou zvyklí na kvalitní produkty a neradi by se dočkali nemilého překvapení, což se občas stává, když se výrobci rozhodnou šetřit na surovinách či technologiích.

Švýcarský výrobce Nahrin (a koneckonců i my coby výhradní český distributor) pochopitelně pohlíží na inovace jako na postupné vylepšování. Ctí zájem zákazníků o původní produkty, z nichž některé mají dlouhou tradici. Pokud tedy není možné produkt inovovat a zároveň zachovat jeho klíčové vlastnosti, vzniká místo inovace rovnou nový produkt. A tak se můžete spolehnout třeba na to, že inovované Koření na drůbež chutná a voní stále jako to původní.

Proč se produkty mění?

Důvodů může být hned několik. Švýcarský Nahrin se odjakživa zajímal o názor svých zákazníků (to by v přímém prodeji asi ani jinak nešlo) a také sleduje vývoj technologií a trendů v oblasti výživy.

Někdy je oříšek sehnat specifické ingredience v potřebné kvalitě a množství – například květní pyl potřebný pro výrobu Pylového sirupu, který byl letos v březnu nahrazen novým produktem Pylovým komplexem obohaceným o vitaminy.

Reagujeme také na změny v legislativě – jako příklad můžeme zmínit poměrně čerstvou záležitost z letošního června, kdy jsme bohužel museli ukončit prodej doplňku stravy Riso Rosso, protože v platnost vešlo nové nařízení EU snižující nejvyšší možné množství monakolinu K v doplňcích stravy. Limity pro obsah vitaminů v doplňcích stravy stojí také za průběžnými úpravami receptur, jako jsou například sirupy Narosan či bonbony Narosan Mini, jichž se dotkla letošní úprava obsahu vitaminu A. Legislativní změny přicházejí ruku v ruce s aktuálními poznatky o výživě. Výsledná nařízení chrání především ty nejzranitelnější skupiny zákazníků, jako jsou těhotné a kojící ženy, děti, mladiství a senioři. Samotní výrobci pak mohou receptury dále upravovat. Například v bonbonech Narosan Mini byl z legislativních důvodů odstraněn vitamin A, zato množství vitaminu D bylo navýšeno, protože se ukazuje, že tohoto vitaminu máme v našich končinách stále nedostatek. V sirupu Narosan rakytník je místo vitaminu A jeho provitamin (beta-karoten).

Za některými inovacemi stojí „obyčejná“ touha věci zkrátka zlepšovat. Proto jsme letos v únoru mohli představit inovované kapsle VitaFlor Plus, k jejichž výrobě švýcarský Nahrin začal používat novou probiotickou formuli a navíc recepturu obohatil o vitaminy. Některá zlepšení nemusejí být na první pohled příliš patrná. Třeba kapsle Hair & Nails (do loňské zimy známy pod názvem Nutrition Capillaire) stále obsahují vitamin E, avšak od letošního léta se jedná místo syntetické formy o tu přírodní, která je lépe vstřebatelná.

Některé inovace plynou z vyslyšení zákazníků. Jako příklad poslouží glutaman, který má pošramocenou pověst, ačkoliv je to látka docela běžná a v recepturách mimo jiné pomáhá k tomu, aby bylo možné použít méně soli. Ale o tom píšeme jinde. Někteří zákazníci prostě chtějí alternativní produkty bez obsahu glutamanu a švýcarský výrobce Nahrin chce vyjít vstříc i jim.

Odstranění glutamanu z receptur je navíc způsobem, jak se Nahrin přibližuje aktuálnímu trendu tzv. clean label, tedy „čisté etikety“. Čistá etiketa na sobě nese výčet kvalitních a přírodních surovin namísto změti maličkých písmenek pojednávající o přídatných látkách.

Potraviny Nahrin sice odjakživa vznikají tak, aby se co nejvíce podobaly těm domácím a obsahovaly nejvyšší možný podíl přírodních ingrediencí, ale to se vůbec nevylučuje s inovacemi. Mlsné jazýčky i osobní přesvědčení zákazníků formují trh stejně, jako technologie a výzkum.

Ale zpět k Nahrinu. Už jste ochutnali letošní novinky – bujony Intenso & Puroinovovaná koření? To jsou pomyslné první vlaštovky v aktuální strategii našeho švýcarského partnera Nahrin. Bujony Intenso & Puro i inovovaná koření svým složením naplňují charakteristiky trendu clean label, a tedy v jejich recepturách nenajdete žádná barviva, konzervanty ani látky zvýrazňující chuť a vůni.

Váš JUST CS

Prohlížením těchto stránek souhlasíte s používáním cookies, které zefektivní procházení tohoto webu.