JUST přichází z přírody

Když doba žádá obratnost

Když doba žádá obratnost
11. leden 2021

Jen těžko bychom si před rokem bývali představili, jakou školu obratnosti a přizpůsobivosti všichni absolvujeme.

Máme schopnost přizpůsobit se. Někdy je to sice trochu nepohodlné, ale obvykle to vede k dobrému pocitu z překonání překážek. Když jsme se po příchodu první vlny koronaviru oklepali z prvotních rozpaků (jak to teď všechno uděláme?), zjistili jsme, že filozofie společnosti JUST CS i jejích odborných poradců je vlastně v naprostém souladu s tím, co si nová doba žádá – schopnost respektovat pravidla (chránit sebe i zákazníky), chuť učit se nové věci a hledat řešení, nadále zákazníkovi poskytovat produkty i odborné poradenství. Jen způsob setkávání a předávání produktů se zkrátka mění.

Objednané produkty vyrážejí k odborným poradcům z pražského skladu společnosti JUST CS, kde zaměstnanci dodržují bezpečnostně-hygienická opatření (nosí roušky, desinfikují si ruce, mají mezi sebou rozestupy, pracují na směny, které se nepotkávají).

Hygienická opatření stala běžnou součástí práce mnoha poradců, například: „Když mi přijde balík z Prahy, převezmu ho v rukavicích a v roušce a nechám ho na terase, kde ho rozbalím v rukavicích, vydezinfikuji si ruce a pak bez rukavic čistýma rukama přendám obsah do nové papírové tašky, protože produkty jsou ze skladu čisté. Pak je předávám svým zákazníkům.“

Produktům se tak dostává větší péče než v kamenných prodejnách, kde na vystavené zboží sahají ostatní zákazníci. Nebo prskají. Vlastně až koronavirus nás vzdělal ve fyzikálních jevech v oblasti pšíkání, zpěvu či prskání. Mnozí z nás do té doby neměli tušení, že i při obyčejném mluvení prskáme… až tak moc! Roušky proto považujeme za rozumné opatření proti šíření koronaviru.

Přímý prodej naštěstí nepatří mezi služby omezované vládními nařízeními. Jeho podstatou je však osobní setkávání poradců se zákazníky, které omezením podléhá. V době vyžadující obratnost poradci i jejich zákazníci přišli na řadu alternativních způsobů komunikace. Tašky s produkty zůstávají třeba na okně domku, na zahradě za plotem atp. Věrní zákazníci mívají po domluvě se svými poradci možnost zaplatit na účet, aby se vyhnuli manipulaci s hotovostí. Nebo alespoň předávají přesnou částku v obálce poradcům, kteří se před odchodem ujistí, že zákazníci svoje produkty v pořádku převzali.

„U vchodu do domu mám starou truhlu. Truhla je osvědčená, funguje i pro pošťáky. Upřednostňuji předávání produktů prostřednictvím truhly. Peníze za tzv. ‚JUSTí taštičky‘ poté nacházím v truhle, nebo se mi objeví na účtu,“ přibližuje odborná poradkyně Eva nový způsob předávání objednaných produktů zákazníkům ve svém okolí.

I pan Bell by měl radost, jeho vynález z roku 1876 – telefon – převzal klíčovou úlohu v odborném poradenství. Ačkoliv se zákazníci se svými poradci nemohou setkávat osobně, nic jim nebrání v tom upřesnit si používání produktů JUST a Nahrin po telefonu. A samozřejmě také probrat nejrůznější témata a podělit se o vlídné slovo v době, kdy se pro některé lidi práce z domova stala tak trošku vězením.

Když se odborná poradkyně Lucie potřebuje individuálně věnovat zákazníkovi, využívá aplikaci Messenger: „Když se nemůžeme se zákazníkem scházet, doporučuji poradkyním v naší skupině vymezit si třeba 1 až 2 hodiny na Messengeru a cíleně s jedním zákazníkem trpělivě, starostlivě a ochotně vše probrat, pokud má zájem. Pokud zájem nemá, i to je důležité respektovat.“

Zatímco skřivani již ulehají ke spánku, sovy rády píší e-maily a vzkazy. Z řady odborných poradců se tak stali i obratní spisovatelé, kteří se naučili používat různé aplikace a navíc zlepšili svůj prstoklad na klávesnici u počítače nebo na chytrém telefonu. Schválně, kolika prsty na klávesnici dnes píšete vy? Máte pocit, že píšete na mobilu rychleji?

Odborní poradci společnosti JUST CS ke komunikaci mezi sebou i se svými zákazníky nejčastěji používají platformy, jako jsou WhatsApp, Messenger, Skype, Google Hangouts, Microsoft Teams či ZOOM Cloud Meetings. Zaměstnanci společnosti JUST CS nedají dopustit na prostředí Lifesize, v němž se snadno sdílejí prezentace na obrazovce a moderují diskuze s více účastníky. Přitom ještě před rokem mnozí ani netušili, že takové aplikace existují – a dnes je s přehledem používají.

Na závěr si dovolíme citovat vždy optimistickou odbornou poradkyni Renátu: „Jedeme v plném pracovním úsilí. Akorát se nevídáme osobně a máme už abstinenční příznaky. Těšíme se, až se zase uvidíme, obejmeme, poplácáme po zádech. Hlavně ale nefňukat, nelitovat se a nepochybovat!“

Pevné zdraví a potřebný nadhled
přeje Váš JUST CS

Článek vznikl s laskavým přispěním odborných poradkyň společnosti JUST CS a čerpal z úplného znění minirozhovorů v interním časopisu Justík 5/2020.

Prohlížením těchto stránek souhlasíte s používáním cookies, které zefektivní procházení tohoto webu.